ადამ მიცკევიჩის ქუჩა N11

info@oktravel.geee

24 იანვარი, 20189038 ნახვა
                მსოფლიოს 12 ქალაქი, რომელიც ავტომობილებზე უარს ამბობს
მსოფლიოს 12 ქალაქი, რომელიც ავტომობილებზე უარს ამბობს

ამერიკულმა გამოცემა Bussines insider-მა გამოაქვეყნა 12 ქალაქის სია, რომლებიც უახლოეს მომავალში მანქანებზე უარის თქმას აპირებენ. მათი ინფორმაციით 2016 წლის ბოლოს მადრიდის მერმა, მანუელა კარმენმა, განაცხადა, რომ ქალაქის ცენტრში მანქანების აკრძალვას გეგმავს. მან პირობა დადო, რომ მისი მერობის პერიოდში, 2019 წლის მაისამდე ცენტრალური ნაწილი მხოლოდ ფეხით მოსიარულეებისთვის, ველოსიპედებისა და საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის იქნება ხელმისაწვდომი.

 

მაგრამ, მადრიდი არ არის ერთადერთი ქალაქი, რომელიც მანქანების აკრძალვის მზაობას გამოთქვამს, სიის წევრი ქვეყნები არიან:

 

-ოსლო, ნორვეგია - 2019 წლისთვის ქალაქის ცენტრში მანქანები უნდა აიკრძალოს. 2025 წლისთვის კი ქვეყანა მანქანებზე უარის თქმას ქვეყნის მასშტაბით გეგმავს. მათი თქმით საავტომობილო ტრასებს ველობილიკები ჩაანაცვლებენ;

 

-მადრიდი, ესპანეთი - 2019 წლამდე ცენტრალურ ნაწილში მანქანით სიარული აიკრძალება. იგეგმება საფეხმავლო ბილიკების მოწყობა. ინიციატივა არის ქალაქის "მდგრადი მობილობის გეგმა", რომელიც მიზნად ისახავს ყოველდღიურიად მანქანის გამოყენების შემცირებას 29% დან 23% -მდე. მძღოლები, რომლებიც უგულვებელყოფენ ახალ წესებს, გადაიხდიან ჯარიმას- მინიმუმ $100;

 

- ჩენგდუ, ჩინეთი - ქალაქი მანქანებზე სრულად უარის თქმას არ აპირებს, თუმცა, 2020 წლისთვის მთლიანი მოსახლეობის - 80 ათასი ადამიანის- მხოლოდ ნახევარს ექნება მანქანის ყოლის უფლება;

 

- ჰამბურგი, გერმანია - ქალაქი მანქანებს არ კრაძლავს, მაგრამ ზრდის ისეთი ტერიტორიების რაოდენობას, სადაც სიარული მხოლოდ ფეხითმოსიარულეებისთვის ან ველოსიპედებისთვის იქნება შესაძლებელი. ეს სისტემა 2035 წლისთვის ქალაქის 40%-ს მოიცავს;

 

-კოპენჰაგენი, დანია. დღეს, კოპენჰაგენის მოსახლეობის ნახევარი ველოსიპედით გადაადგილდება. აღსანიშნავია, რომ ქალაქს, ევროპაში მანქანების რაოდენობით, ერთ-ერთი ყველაზე დაბალი პროცენტული მაჩვენებელი აქვს;

 

-პარიზი, საფრანგეთი. როდესაც პარიზმა 2014 წლისთვის მანქანების გარკვეული რაოდენობა აკრძალა ქალაქის დაბინძურების მაჩვენებელი 30%-ით შემცირდა. ქალაქი გამოთქვამს მზაობას, რომ ქალაქის ცენტრში მანქანების მოძრაობა მთლიანად აიკრძალოს. ქალაქში ველობილიკების რიცხვი გაორმაგდება და დიზელზე მომუშავე მანქანები აიკრძალება;

 

- ათენი, საბერძნეთი - პარიზს უერთდება საბერძნეთის დედაქალაქიც და დიზელის საწვავზე მომუშავე მანქანების აკრძალვას ქალაქის ცენტრიდან 2025 წლისთვის გეგმავს;

 

-ლონდონი, დიდი ბრიტანეთი - ქალაქი „საერთო მხიარულებას“ 2020 წლისთვის უერთდება და დიზელზე მომუშავე მანქანების აკრძალვას გეგმავს. მანამდე კი ქალაქის ხელისუფლება 13 დოლარამდე აჯარიმებს იმ ადამიანებს, რომლებიც ქალაქის კონკრეტულ ნაწილში დიზელზე მომუშავე მანქანებით გადაადგილდებიან პიკის საათებში;

 

-ბრიუსელი, ბელგია - ქალაქში ევროპაში ყველაზე დიდი ადგილი გამოიყო, სადაც მხოლოდ ფეხით შეიძლება სიარული. ამასთან, ქალაქი 2018 წლიდან კრძალავს დიზელზე მომუშავე ავტომობილებს, რომლებიც 1998 წლამდეა გამოშვებული;

 

-მეხიკო, მექსიკა - ხელისუფლებამ სპეციალური სისტემა შექმნა, რომლითაც ცენტრში მოსახლეობას მანქანით გადაადგილების კონკრეტული დღეები დაუწესდა;

 

-ვანკუვერი, კანადა - მაშინ, როდესაც სხვადასხვა ქალაქის ხელისუფლებები მანქანებს კრძალავენ, ვანკუვერის ხელისუფლება ამას სხვა გზით აბალანსებს. ქალაქის ხელისუფლება უფროდაუფრო მეტ სივრცეს ქმნის, სადაც გადაადგილება მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტით და ფეხით შეიძლება; 

 

-ნიუ-იორკი, აშშ - ნიუ-იორკი მანქანების აკრძალვას არ გეგმავს, თუმცა, ავითარებს საფეხმავლო გზებს, მეტროსა და ველობილიკებს;